maandag 23 januari 2017

Samsung bevestigt dat batterij brandgevaar Galaxy Note 7 veroorzaakte

Samsung bevestigt dat de batterijen van de Samsung Galaxy Note 7 de oorzaak zijn geweest van de oververhittingsproblemen, die in oktober vorig jaar tot een wereldwijde terugroepactie leidde.
Dat zei Samsung-topman Dong Jin Koh maandag tijdens een persconferentie waarbij de onderzoeksresultaten naar het brandgevaar van de telefoon bekend werden gemaakt.
De conclusies van het onderzoek van Samsung lekten vrijdag al uit. De Amerikaanse krant de Wall Street Journal meldde op basis van ingewijden dat de accu van de Galaxy Note 7 niet goed in de behuizing van het toestel paste. Dat zou de oververhitting veroorzaken en had in bepaalde gevallen zelfs ontploffende Note 7-exemplaren tot gevolg.
Samsung stelt dat het de afgelopen maanden elk aspect van de Galaxy Note 7 heeft onderzocht. Bij het grootschalige onderzoek waren ongeveer 700 werknemers van Samsung betrokken. Zij analyseerden samen meer dan 200.000 toestellen en ruim 30.000 batterijen. Het bedrijf schakelde ook drie objectieve onderzoeksbureaus in om naar de incidenten te kijken.

Verantwoordelijk

Het bedrijft zegt dat het de verantwoordelijkheid neemt voor het niet signaleren van de problemen die zijn voortgekomen uit het batterijontwerp en het productieproces.
Om ervoor te zorgen dat soortgelijke problemen nog eens voorkomen heeft Samsung het veiligheidsprotocol uitgebreid. "De lessen die we de afgelopen maanden hebben geleerd, zijn nu diep in onze processen en onze cultuur verankerd", aldus Samsung.

Terugroepactie

Samsung besloot naar aanleiding van de accuproblemen om de Galaxy Note 7 volledig uit productie te nemen en alle geleverde exemplaren terug te roepen. In de Verenigde Staten zijn inmiddels 96 procent van alle Note 7-exemplaren weer ingeleverd.
Volgens de Amerikaanse telecomprovider Verizon zijn er echter nog steeds duizenden toestellen in gebruik, ondanks uitgebrachte softwareupdates die de Note 7 onklaar maken, meldt Fortune. Om verder gebruik te voorkomen, heeft Verizon besloten voortaan alle uitgaande gesprekken die gebruikers voeren automatisch door te schakelen naar de klantenservice van het bedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten